Friday, July 18, 2008

Manusia datang dan pegi..

betul la..manusia datang dan pergi..
yang pergi xkan kembali
yang kembali xkan abadi..

muni ckp dkt aku .. "su rindu wawa..." aku senyap je..aku tenangkan muni pastu aku sendiri sebak..
klu dulu aku ade muni..wawa dan mel...skrg aku ade muni je..klu muni cuti nnt tggal aku sesorg kene buli dgn senget2 tu..

aku xkisah la..yg aku kisahkan aku sedih xdpt jmp sambil bual2 dgn wa..last aku jmp khamis tu..pastu tiba2 isnin dia notis 24 jam..aku jd sebal..prasaan suma berbaur..THCC dah xmcm dulu..ramai dh nk blah..tp aku masih setia dkt situ..ntah ape alasan utk aku terus di situ.. aku pun x tau..

sepi ..sunyi ..dua tiga hari lepas wawa resign aku dgn muni dok mengenang je kenangan dulu..

kdg2 mata aku berair ..kdg2 mata muni berair..tp takat tu je..pastu aku teruskan keje mcm biase..ya hidup mst diteruskan..

nasib boleh jgk jmp mel..hilang jgk rindu ..mungkin jadi muni lagi sedih..sbb wawa lagi rapat dgn muni..skrg makin lama kami makin lupa suma tu..sikit sikit nnt kami akan teruskan mcm biase..

cuma entah siapa lagi yang akan pergi dari thcc..dan yang pasti siapa penganti tak kan sama dengan yg pergi..



aku yg senget :: wawa:: muni :: mel

2 comments:

mohadi said...

yaa... hidup mesti diteruskan..
hayati la puisi ini. hee...

Kau datang dan pergi oh begitu saja
Semua kuterima apa adanya
Mata terpejam dan hati menggumam
Di ruang rindu kita bertemu

kel@mbu said...

gayah,
masa aku nak blah dulu aku dpt rasa satu fiil yang aku xkan dpt apa yg aku penah lalui kt thcc lagi..

in fact, semua betul. Hidup mkn struggle.

thcc buat aku rasa mcm kt kampus belajar dulu. dunia penuh warna warni. penuh frenship. penuh suka duka.

dn bila saat berpisah. kita akan smbut penuh air mata. cuma di thcc kita berpisah bukan dalam majlis konvokesyen. tapi pd bila2 masa saja.

hidup berubah. tp kenangan takkan hilang. sampai bila2 pun.

adios. emo siot..